24 Ağustos 2006

Turizm İstatistikleri

Turizmde beklentiler temmuz ayında da gerçekleşmedi. Emniyet Genel Müdürlüğü’nden alınan geçici verilere göre 2006 yılı Temmuz ayında geçen yılın aynı ayına göre giriş yapan yabancı ziyaretçi sayısı yüzde 2,2 oranında azalarak 3 milyon 109 bin 727 kişi olarak gerçekleşti. Bu rakam geçen yılın aynı döneminde 3 milyon 180 bin 802 kişi olmuştu.

Böylece yılın ilk 7 ayında gelen ziyaretçi sayısı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 6.4 azalarak 10 milyon 985 bin 880 oldu. Geçen yıl aynı dönemde 11 milyon 738 bin 827 kişi Türkiye'yi ziyaret etmişti. Türkiye İstatistik Kurumu'ndan yapılan açıklamaya göre, giriş yollarına baktığımızda geçen yılın aynı ayına göre denizyolunda yüzde 22,2 artış, karayolunda yüzde 6,5, demiryolunda yüzde 3,8, havayolunda ise yüzde 3,1 azalış oldu.

Açıklamada şu bilgiler verildi: "Ülke grupları ayrımında, geçen yılın Temmuz ayına göre en fazla artışa yüzde 31,2 ile OECD ülkeleri (diğer) ve yüzde 20 ile Amerika ülkeleri sahiptir. En fazla düşüş ise yüzde 72,1 ile Okyanusya ülkelerinde ve yüzde 17,8 ile Milliyetsiz grubunda gerçekleşmiştir. Ocak-Temmuz döneminde ise ülke grupları arasında en fazla artış yüzde 56 ile Amerika ülkeleri ve yüzde 19,3 ile OECD ülkeleri de(diğer) gerçekleşmiştir. Bu dönemde en fazla düşüş ise yüzde 16,1 ile Diğer Avrupa ülkelerinde ve yüzde 12,9 ile OECD’ye üye Avrupa ülkelerinde görülmektedir.

Milliyet ayrımına baktığımızda geçen yılın aynı ayına göre giriş yapan ilk on ülke sıralamasında birinci sırada Almanya görülmektedir. Bu ülkeyi sırasıyla Rusya Federasyonu, İngiltere, Hollanda, Fransa,Avusturya, Bulgaristan, Belçika, İran ve Ukrayna izlemektedir. İlk on milliyet toplam giriş yapan yabancıların yüzde 65,3’lük bölümünü oluşturmaktadır."

4 yorum:

Adsız dedi ki...

guzel bir sayfa olmus, renkler ve format guzel; ama gelistirilmeye ihtiyaci var.

Adsız dedi ki...

harika bir sayfa hazırlamışsınız, umarım devam edersiniz güncellemeye.

Adsız dedi ki...

teşekkür ederim.günlerdir aradığım bir bilgiye sayfanızdan ulaştım.çok teşekkür ederim.başarılarınızın devamını dlerim.

gaykedi dedi ki...

60 YTL' ye Bir Tabak bonfile & İçimizde Patlayan Turizm !

Bodrum’a gitmek üzere uçağın kalkış saatini bekliyordum.. Bir espresso söyledim.. Cıgaramı yaktım.. Espresso* dediğim kahve.. Küçük fincanlarda gelir.. Fincanın ancak yarısını doldurur..Bir dikişte, bilemedin iki dikişte içersin..O sirada benim hesap önüme kondu.. Baktim.. Yarim fincan kahve için benden sekiz buçuk lira isteniyor.. Yani beş yildizli bir otelde içecegin viskiden pahali..Paris’in Charles De Gaulle havaalanında bir Euro’ya satılan (bir lira seksen sekiz kuruş) kahveyi sekiz buçuk liradan satıyoruz.“Çıkın adam soyun bari..” diye homurdana homurdana parayı verdim..

İki gün sonra bu kez İstanbul’dan İzmir’e uçuyordum.. Sabahın erken saati, karnım aç.. Bir sandviç ile bir sallama çay aldım..Yirmi lira uzattım.. Oğlan para üstü olarak yüz elli kuruş verdi.. İçimden “Bir çay bir sandviç on sekiz buçuk lira olamaz..” diye geçirirken avucu açık bekliyorum..Tezgâhtar avucuma para yerine on sekiz buçuk liralık fiş koydu..Bu kez “Çıkın adam soyun bari..” diye homurdanmadım.. Çünkü adam soyma fiili hafif kalacaktı, başka bir şey önersem ters anlaşılacaktı.. Etrafta çocuklar da vardı..Dünyada bir havaalanı kafelerinden daha pahalıya satılan kahve veya çay yoktur.. Rekor bizde.. Sanırım turistler üzerinde de iyi bir etki yapıyor..

Sonuç: Bizim hava meydanlarında yemek yemek uçakla iç hatlarda uçmaktan pahalı.. Bizdeki iki sandviç ile iki çay parasına özel şirketler yolcu uçuruyor..Selahattin Duman

Benimde bu konuyla ilgili aklıma gelen birsey, gecen aylarda Antalya havalimanında avrupalı turistin bir tabak bonfileye 60 YTL verince yanlış hatırlamıyorsam ya avrupa insan hakları mahkemesine başvurması yada başvurma hazırlığı yapması ulusal basında haberdi ! Gaykedi

http://gaykedi.blogspot.com/